BYD Seal 6 DM-i 2025 teszt: vajon a Volkswagen-nek fájhat-e a feje az új Seal 6 kombi európai megjelenése miatt?
2025.12.01
A BYD Seal 6 nem egy tisztán elektromos autó, viszont a gyártó számára a hatékonyság mindig is kulcsfontosságú volt. A Seal 6 DM-i se nem SUV, se nem elektromos, ami nagy ritkaság manapság a piacon, és nagyon sok előnye van azon túl, hogy kicsit más mint a többiek.
Sok plug-in hibriddel ellentétben a
Seal 6 DM-i elektromos hajtású PHEV hajtásláncát úgy tervezték, hogy
az akkumulátor töltöttségi szintjétől függetlenül hatékony legyen, sőt sok más dolog is érdekes lehet a számodra, ha céges autóvásárlóként keresel új járművet; rengeteg ugyanis benne az alapfelszereltség, kényelmes vezetési élményt nyújt és hatalmas méretű belül az utastér is. Miután nagyon ígéretesek a
márkakereskedői árak, és az autót végre ki is próbálhattuk, fennáll annak a lehetősége is, hogy a már így is erős értékelési pontszám még magasabbra kúszik.
Seal 6 DM-i Sedan Boost modell az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában
Szemben a trendekkel?
A
BYD Seal 6 DM-i egy olyan autó, amely nem pusztán egy, hanem két kulcsfontosságú dologban is
képes szembemenni az új autók piacának mai trendjével.
Az ELSŐ és ez talán meglepő, hogy a világ legnagyobb elektromos jármű gyártója
a plug-in hibridekkel is kísérletezik, ez azt mutatja, hogy a BYD nem fordított hátat teljesen a belső égésű motoroknak. Sőt, a „kísérletek” talán némileg alul is értékelik ezt. A
Seal U DM-i pl. elsőként az Egyesült Királyság piacán jelent meg év elején, és
10 hónap alatt átlépte a 10 ezer darabos eladást, így ez a mai napig a márka legnépszerűbb modellje a szigetországban.
A MÁSODIK, és leginkább üdvözlendő eltérés a megszokottól, hogy a
Seal 6 DM-i szembe megy a SUV-ok túlkínálatával, amely hétről hétre növekszik Európa piacain, természetesen elsősorban a szedán és a kombi változatoknak köszönhetően. A hangsúly itt határozottan az utóbbin van –
a BYD a BMW példáját követve „Touring”-nak nevezi kombi kínálatát –, mert az előrejelzések szerint
a jövőben ez fogja kitenni az európai eladások nagy részét.
Valóban melankólikus?
Nézzünk túl a
Seal 6 DM-i kissé melankolikus külsején, és az, amit a BYD merészen „szuperhibrid” hajtásláncnak nevez, sokkal érdekesebb. A benzinmotor specifikációit tekintve egyes vásárlók elsőre kissé csalódottak lehetnek. A
Seal 6 DM-i 1,5 literes négy hengeres benzinmotorja szerény 98 lóerős teljesítményt és 122 Nm nyomatékot produkál. Igen, 43 százalékos hőhatásfokkal büszkélkedhet – ami
a legjobb sorozatgyártású motorok közé tartozik –, de ezek még egy modern kisautó esetében sem igazán elképesztő adatok.
De ez egy igazi áldás, mert azt jelenti, hogy
itt az elektromos motorok végzik a nehezebb munkát.
A
Boost felszereltségi szinten a
Seal 6 DM-i akár 181 lóerőt is lead, akár tisztán elektromos, akár hibrid üzemmódban, a töltést pedig egy 10 kWh-s akkumulátor egészíti ki, így pl. a
Touring kombi modellben 50 kilométeres elektromos hatótávolság is elérhető.
A
Boost feletti
Comfort Lite és
Comfort felszereltségi szintek 19 kWh-s akkumulátort kapnak, amivel
a kombiban 100 kilométerre, a szedánban pedig
három kilométerrel többre növelhető a hatótávolság. Ez a két felszereltségi szint valamivel több teljesítményt kapott, hogy ellensúlyozza a 100 kg-os akkumulátor plusz tömegét – összesen 209 lóerő és 300 Nm.
Tekintettel arra, hogy mindkét felszereltségi szint maximális teljesítménye teljes elektromos üzemmódban érhető el, ez azt mutatja, hogy
a villanymotorok sokkal nagyobb szerepet kapnak itt, mint a benzinmotor. És a rendszer legtöbbször ebben a csak elektromos üzemmódban működik. Amikor az akkumulátor töltöttsége lemerül – vagy a vezető a műszerfalon található HEV gomb megnyomásával felülbírálja a rendszert –, a motor generátorként működik, hogy feltöltse az akkumulátort.
Amikor teljes teljesítményre van szükség, a benzin- és az elektromos erőforrások együttesen biztosítják a maximális energiát.
És ez az energia-lökés rendben is van, ha nem is kiemelkedő. A
0-ról 100 km/órára történő 8,5 másodperces gyorsulás nem valami elképesztő, de a
Seal 6 DM-i-t elég szépen mozgatja az úton. A hajtáslánc egyetlen apró hibája, hogy amikor a benzinmotornak be kell segítenie a kerekeknél, észrevehető szünet áll be, mielőtt az összes szükséges rendszer megállapodna abban, hogy mi is történjen.
De ez a hiba csak akkor jelentkezik igazán, ha a gázt nyomni kell. Egyébként
a benzin és az elektromos mód közötti átmenet szinte észrevehetetlen; a négy hengeres egységből olyan kevés rezgés hallható, hogy az egyetlen igazi jel egy távoli zümmögés valahonnan elölről. Sőt, elég csendes ahhoz, hogy autópálya sebességnél alig hallani egyáltalán - bár ez részben azért is van, mert a szélzaj egy kicsit erősebb.
A zizegő A-oszlopoktól eltekintve a
Seal 6 DM-i egy igazán ütős cirkáló. A kényelem és a stabilitás egyaránt nagyszerű. A
nehezebb kormányzás érzése egyenesben – ez az érzés, ami számos BYD modellben megtalálható – itt a fő probléma. A szélzajhoz hasonlóan ez is egy kisebb panasz, nem pedig egy kizáró ok.
A tesztjeinket jobb minőségű, frissen aszfaltozott utakon végeztük, amelyek nagyrészt sokkal simábbnak érződtek, mint a tipikus alsóbbrendű főutak minősége. Tehát bár a kényelemről teljes mértékben fenntartom a véleményemet, az első benyomások nekem azt sugallják, hogy az összbeállításnak sikerül megfelelő kompromisszumot teremtenie a kényelem és a karosszéria irányíthatósága között; nem túl kemény, és nem is puha, vagy nem hullámzik a kanyarokban. Alacsony sebességnél érezhetőek voltak a bukkanók, de a rugózás soha nem volt kemény vagy soha nem dübörgött kellemetlenül a durva szakaszokon.
A hatékonyságról is illik véleményt mondani. Autópálya sebességnél – ami nálam 130 km/h sebességet jelent – sikerült 72 km alatt lemerítenem az akkumulátort, mielőtt a benzinmotor automatikusan beindult volna, ráadásul négy emberrel és a csomagjaikkal a csomagtartóban.
Belül a
Seal 6 DM-i nagyrészt hasonlít a BYD kínálatának többi tagjához, a műszerfal elrendezése sima, áramvonalas, és egy hatalmas érintőképernyő uralja.
A Boost és a Comfort Lite modellek 12,8 hüvelykes kijelzőt kaptak; nem igazán látom értelmét a Comfort hatalmas, 15,6 hüvelykes képernyőjének.
A BYD elhagyta a képernyő meglehetősen trükkös elektromos forgatási rendszerét is, amely az összes többi modelljében megtalálható. A fizikai kezelőszervek hiányoznak, de a képernyőn három ujjal függőlegesen vagy vízszintesen történő húzással állítható a hőmérséklet, illetve a ventilátor sebessége, ami a gyakorlatban jól működik.
Az anyagok minősége is rendben van; nem egészen egy Volkswagen Passat szintjén, de a műbőr és a puha tapintású műszerfalburkolatok elég kellemesek, még akkor is, ha a középkonzol körüli műanyagok nem egészen érik el ugyanazt a színvonalat.
Üljünk be hátul a vezető mögé, és azt fogjuk tapasztalni, hogy
hatalmas térdtér fogadja az utasokat. Az elölre nyúló kialakítás ellensúlyozza azt a tényt, hogy a fejtér csupán megfelelő, és az ülés padlóhoz viszonyított alacsony támlája azt jelenti, hogy a comb alatti támasz nem a legjobb.
Az 500 literes csomagtartó viszont teljesen versenyképes egy PHEV hajtáslánccal rendelkező kombihoz képest.
A felszereltségi szintek
A BYD család többi tagjához hasonlóan
az alapfelszereltség messze nem szűkös. A
Boost metálfényezést, LED fényszórókat, 17 colos könnyűfém keréktárcsákat, elektromos első üléseket, hátsó parkolóradarokat és tolatókamerát kapott. A
Touring változatokban még emellett elektromos csomagtérajtót is kapunk.
A
Comfort tovább emeli a tétet, kezdve a nagyobb kerekekkel és az érintőképernyővel – amelyek 15,6, illetve 18 hüvelykesek –, valamint fűthető kormánykerékkel, kanyarkövető világítással, sötétített hátsó üveggel és 50 kW-os vezeték nélküli okostelefon-töltővel.
Számos biztonsági rendszer is rendelkezésre áll, és mindegyik jól hallhatóan berreg. A többi BYD-hez hasonlóan, amit kipróbáltam,
a vezető éberségét figyelő rendszer a legirritálóbb – már a visszapillantó tükörbe nézés is hisztirohamot okozhat a rendszernek. Szerencsére ez kikapcsolható.
Hogyan viszonyul mindez a versenytársakhoz?
Nos, papíron a
Seal 6 DM-i legkézenfekvőbb riválisa a
Volkswagen Passat eHybrid. A VW PHEV kínálata egy kicsit hosszabb, és a csomagtartója is valamivel nagyobb, 510 literes. Teljesítménye és elektromos hatótávolsága is 201 lóerőre nőtt (ami 8,1 másodperces 0-ról 100 km/órás gyorsuláshoz elegendő - a 268 lóerős opciónál picit kevesebb), és az elektromos hatótávolsága akár 132 km is lehet. Természetesen a Passattal ellentétben
a BYD előnye, hogy szedán és kombi karosszériával is kapható.
Mennyibe kerül?
A
Boost induló ára az
Autócentrum Szabó Csoport kínálatában kb.
12,5 millió forint, a
Comfort modellek ára mintegy 2 millió forinttal több,
14,5 millió forintért már megcélozható. A
Touring változatok ára pedig kb.
400 ezer forinttal magasabb, mint a szedán változatoké.
Seal 6 DM-i Touring Comfort modell az Autócentrum Szabó Csoport kínálatában
Ez ígéretesnek tűnik a hasonló kategóriás Volkswagen Passat modellek mellett, amelyek ára 18-19 millió forinttól indul, sőt ott a csúcsmodell ára meghaladhatja a 22 millió forintot is.
Itt válogathatsz a jelenleg készleten lévő BYD modellek közül:
Forrás: Auto Express / Autócentrum Szabó Csoport